Vrienden heb je nooit genoeg!.

Facebook heeft wereldwijd meer dan 750 miljoen leden en in Nederland is Facebook met 4,5 miljoen leden Hyves al bijna voorbij (kwestie van tijd). De helft van deze leden logt minimaal 1 keer per dag in op Facebook. Mede daarom wordt er meer tijd op Facebook gespendeerd dan op Google (incl. Youtube), Bing en Yahoo netwerken bij elkaar. 

Interessant platform nietwaar? Maar hoe kun je dit nu het beste inzetten, en, op welke manier kun je fans definitief aan je binden? 

De eerste en belangrijkste stap is om te bedenken welke onderwerpen je fans/vrienden verwachten dat je als merk communiceert? Zijn dat aanbiedingen? Is dat (achter de schermen) nieuws over het merk of het vragen van persoonlijke support? 

Communiceer consistent in de juiste stijl, zowel in beeld als in taal, zodat je als afzender duidelijk herkenbaar bent voor je fans. Zorg daarnaast voor de juiste timing en bedenk hoe vaak het prettig is voor een vriend om berichten van je merk voorbij te zien komen.

Maar de grenzen van Facebook houden niet op bij het Facebook domein. Ook de Like en Share buttons zijn erg belangrijk. Juist deze leveren jou bezoekers op en zorgen voor een goede online reputatie. 

Zelf ermee aan de slag? 

-Een goede start is het halve werk. Maak daarom een pagina aan, geen persoon! Een persoon heeft een opleiding en een relatie status, een bedrijspagina bijvoorbeeld een vestiging waar fans kunnen inchecken. 

-Laat ons je pagina goed aankleden en een activerende landingspagina maken, welke bezoekers aanmoedigt om op de Like-button te klikken (Net zoals we dat deden voor Kharma, onszelf en De Oranjecamping).

-Zorg dat je snel meer dan 25 vrienden verkrijgt zodat je een korte Facebook URL tot je beschikking hebt, zoals www.facebook.com/groowup. Dit is wel zo makelijk als je facebook wilt gaan inzetten voor promoties.  

-Begin met posten, maar bedenk goed wat je post. Berichten waarop niet gereageerd of ge-liked wordt zijn killing voor je Facebook reputatie (so don’t spam).

-Maak een afspraak met ons, zodat we samen nog meer leuke en effectieve dingen kunnen bedenken voor fans en vrienden. 

We helpen u graag verder

Het is duidelijk dat er genoeg kansen zijn op Facebook, maar ook genoeg valkuilen en wellicht niet in een keer makkelijk te overzien. Graag helpen we u verder met onze expertise en komen we langs om samen te brainstormen over de juiste strategie voor uw merk. 

Bel ons, tweet ons, like ons, mail ons

Groowup | Reclame & internet Grazendonkstraat 2 te Breda  | Telefoon:  076 - 820 02 22  |  e-mail: jasper@groowup.nl

Groowup