Groowup vernieuwt huisstijl NLE.

PERSBERICHT - Rotterdam, 6 juni 2013 –
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) heeft een vernieuwde huisstijl laten ontwikkelen door het Bredase reclame- en internetbureau Groowup. Nadat NLE jarenlang opvallende en directe huisstijlelementen heeft gebruikt in communicatie en campagnes, wil het nu meer van haar verbindende en klantgerichte kant laten zien. "
De vernieuwde NLE-huisstijl, die we samen met Groowup gevormd hebben, toont een vriendelijke en interactieve kant van ons", aldus Harald Swinkels, oprichter van NLE. Uit diverse bureaupresentaties werd gekozen voor het jonge bureau Groowup uit Breda. "Al tijdens het gesprek kwam Groowup met opmerkelijk goede suggesties en lagen we al snel op één lijn qua ideeën", zegt Harald Swinkels. Binnen de vernieuwing van de huisstijl moest het bestaande logo ongewijzigd blijven en mocht ook de dynamiek en passie waarmee NLE sinds kort naar buiten treedt, niet verloren gaan. "Daarnaast hadden we behoefte aan een gestructureerde identiteit waar we creatief gezien toch verschillende kanten mee op kunnen", vervolgt Swinkels. "De nieuwe huisstijl geeft ons de ruimte om mee te spelen zonder dat de herkenbaarheid van NLE verloren gaat. Een mooie prestatie."

Rol als transparante prijsvechter

Met de vernieuwde huisstijl zet NLE een volgende stap naar een loyale en duurzame relatie met haar klanten. NLE is de grootste onafhankelijke energieleverancier in de Nederlandse markt en claimt een rol als transparante prijsvechter. Peter Moning, creative director van Groowup, vertelt verder over de samenwerking: "Het is zeer prettig samenwerken met NLE. Ondanks de gestelde kaders kregen we genoeg vrijheid en ruimte om grenzen op te zoeken en concrete invulling te geven aan bestaande elementen. En voor de toekomst liggen er nu al een hoop ideeën klaar die eenvoudig geïntegreerd kunnen worden."

Over de Nederlandse Energie Maatschappij

NLE is de grootste onafhankelijke energieleverancier van Nederland. Het openbreken van de Nederlandse energiemarkt voor elektriciteit en gas is de missie van ons bedrijf. NLE is goedkoop, heeft een top klantenservice, is eerlijk over groen, laat u niet 'in slaap vallen' en gebruikt begrijpelijke taal. Daarnaast maakt NLE zich sterk voor een verstandige overgang naar duurzame energielevering: inzetten op duurzaamheid, maar op een manier dat de energierekening wel betaalbaar blijft. http://www.nle.nl

Over Groowup

Groowup is een fullservice reclame- en internetbureau dat staat voor creativiteit én effectiviteit. Groowup speelt op het snijvlak van traditionele reclame, new media en online marketing en is gevestigd in Breda. Het bureau is opgericht in 2009 en werkt onder meer voor opdrachtgevers als Blackstone en BNP Paribas Cardif. www.groowup.nl

- EINDE BERICHT-

 

Neem voor meer informatie of beschikbaar materiaal contact op via:
Jasper van Gils - 06 428 107 19 - jasper@groowup.nl 

 

Groowup