Slogans, citymarketing en media aandacht..

Afgelopen week lanceerde Gemeente Heusden een nieuwe huisstijl en bijbehorende slogan. De huisstijl leek in de smaak te vallen, maar de slogan werd een nagel aan de doodskist van de gemiddelde Heusdenaar. "Dromen. Doen. Heusden." Omroep Brabant pikte het hete hangijzer op en ging op zoek naar nog meer foute slogans. In deze zoektocht kwamen zij bij ons langs voor een kritische maar professionele blik op de slogans van Brabantse steden.

Nu gaat het er natuurlijk niet om of een slogan leuk of mooi, maar juist authentiek en prikkelend is. Communiceert het waar een stad voor staat? Bij Heusden was en is in ieder geval géén kwinkslag aanwezig en authenticiteit is in de slogan helaas ook ver te zoeken.

Slogans: Rage of noodzaak?

Door alle media aandacht lijkt de reden van een slogan enkel een gevolg te zijn van een rage. Niets is echter minder waar. City marketing is belangrijk voor een stad. Steden moeten nieuwe bedrijven, inwoners en toeristen aan zich zien te binden. Dit is niet alleen belangrijk voor de lokale economie, maar ook voor de leefbaarheid van deze steden. Wanneer inwoners en bedrijven wegtrekken, verliezen steden hun leefbaarheid en economische aantrekkingskracht.

Media aandacht

Dat een slogan tot de verbeelding sprak werd afgelopen week duidelijk. Na een interview aan Omroep Brabant, volgde er een klein interview voor een website en werd het uiteindelijk opgepikt door 'De Coen en Sander show' van 3FM.

Bekijk, luister en lees hieronder de verschillende items waar we een bijdrage aan leverden:

Groowup