Branding

Online / Offline

Branding, branding, branding. Het begrip vliegt je om de oren. Maar wat wordt er mee bedoeld? Het woord stamt af van een Noors woord voor brandmerken, een manier waarop men het eigen vee van dat van anderen konden onderscheiden. Ondanks dat jij geen grazend schaap bent in een wei vol wollige soortgenoten, wordt het hedendaagse branding nog steeds gestuurd vanuit de ambitie om je te onderscheiden.


Sympathie hakt knopen door

Branding geeft inhoud aan alles wat je doet. Het vertelt wie jullie zijn, wat jullie doen en waarom jullie daarvoor hebben gekozen. De merkkern vertalen naar woord en beeld. Dit maakt branding maatwerk en zorgt voor uniciteit waardoor mensen zich verbonden voelen. Je laat de doelgroep ervaren waar jullie je hard voor maken. Sympathie hakt knopen door wanneer er gekozen moet worden tussen verschillende aanbieders van producten of diensten.

"Maar wat is het verschil tussen marketing en branding?"

We horen het je denken. Waar marketing producten en diensten naar mensen toe duwt, trekt branding juist de mensen naar zich toe. Branding gaat met een sterke corporate identity op pad zodat mensen naar haar toe komen in plaats van dat ze er zelf achteraan moet gaan rennen. Marketing is het tactische, zichtbare topje van de ijsberg. Branding is strategisch en ligt onder de zeespiegel.
 

Branding als brug tussen online en offline

Met goede branding wordt er een brug geslagen tussen online en offline. Een duidelijke corporate identity vormt een stevige basis. Hier wordt invulling aan gegeven door vanuit de gebruikerservaring het interactie ontwerp te ontwikkelen. Onze vormgevers zetten grafisch design in als ijzersterke overkoepelende strategie. Benieuwd naar wat we voor je kunnen betekenen? Lees dan ons stappen plan naar een sterk merk of neem contact met ons op voor meer informatie of kom eens langs bij ons Digital Agency in Breda!

Get in Touch

Groei ambities? Just call us.

Naar onze contactgegevens

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.