Grohe

De Cooltouch campagne in Nederland & België.

Grohe in het kort
GROHE AG werd in 1936 in Duitsland opgericht en is een wereldwijd opererende marktleider in de sanitairbranche. GROHE staat voor technologie, kwaliteit, design en duurzaamheid in de keuken en badkamer.
 

Campagne zowel in Belgie als Nederland. Flinke media power.
Voor de introductie van de Cooltouch functionaliteit (veilige kraan die nooit te heet aan de buitenkant wordt) op Grohtherm 1000 hebben wij een campagne ontwikkeld die multichannel is ingezet: Radio, TV, Billboards, fullpage advertenties in woonbladen, online bannering en via influencer marketing.

Vertaling naar consumentenboodschap
De uitdaging was om te komen tot een creatief concept wat paste binnen de gestelde kaders en eerste heroshots die reeds aan retailers waren getoond. In deze eerste (b-to-b) shots werden simpelweg ijsklontjes op de kraan getoond. Dit gecombineerd met de consumentenboodschap: de gehele badkamer moet een veilige (speel)ruimte voor kinderen zijn. Groowup verraste Grohe door dit verhaal in één compact beeld (keyvisual) te vormen, waarbij zowel de kraan (hero), kind, speelruimte én cooltouch functionaliteit worden getoond.


Het ijsklontje in vorm van speelgoed
Als kind wil je dat je boot, badeend of vliegtuigje ook veilig op de kraan moet kunnen landen. Overal moet op gespeeld kunnen worden. Oók op de warme kraan. Vandaar dat wij tot de creatieve oplossing van ijsklontjes in de vorm van speelgoed kwamen en direct goed de werking van de Cooltouch functionaliteit visueel aangeeft. De kraan die nooit te heet wordt aan de buitenkant en zo veilig voor kind is om op te spelen. "Hoe cool kan een warme kraan zijn".


Meer informatie over deze case of mogelijkheden? Neem dan contact op met jasper@groowup.nl