Jan Janssen

De rebranding van Neerlands wielericoon.

Jan Janssen in kort
Jan Janssen is een van de laatste zelfstandige fietsenmerk van Nederland. Opgericht in 1972 door de eerste Nederlandse tourwinnaar Jan Janssen zelf. Een fietsmerk dat vandaag de dag nog altijd op veel fans kan rekenen, omdat bij Jan Janssen de fietsen geheel op maat kunnen worden samengesteld.
 

Thematisch activering van het merk
Omdat Jan Janssen een merk is met veel geschiedenis, maar gelijkertijd óók klaar wilde zijn voor de toekomst, bedachten we een activatie ‘cycling moments’. De historische verhalen en mijlpalen uit het verleden van Jan Janssen maakten een connectie naar de persoonlijke verhalen en momenten van de huidige / toekomstige rijders. Wielrennen gaat immers over heroïsche verhalen, emotie en beleving. Kortom, jouw cyclingmoments. Samen met Jan Janssen.

Fotografie
Met belevingsfotografie van een heroïsche trainingsrit hebben we invulling gegeven aan het thema Cyclingmoments. Deze prachtige foto’s gecombineerd met nieuwe huisstijl elementen, zorgde voor een hedendaagse uitstraling met een vleugje romantiek van vroeger.
 

Warm maken van de retailers
Omdat de dealers een hele belangrijke schakel zijn naar de consument, is er een speciale mailing ontwikkeld om deze dealers op de hoogte te brengen van de nieuwe propositie van Jan Janssen. In het mooiste wielertijdschrijft van Nederland (De Soigneur) werd afgetrapt met fullpage advertenties. Deze Soigneur, waar hun merk weer volledig aanwezig was, werd vervolgens samen met een brief en een activerend POS-pakket naar de belangrijkste dealers van Janssen gestuurd.

Op deze manier kon niemand ontgaan dat het fietsmerk Jan Janssen gedemarreerd was.


Meer informatie over deze case of mogelijkheden? Neem dan contact op met jasper@groowup.nl