User Experience

Een ervaring rijker

User Experience, ook wel UX of, aangezien ons reclamebureau zich in Nederland bevindt, de ervaring van de gebruiker genoemd, draait om het gevoel dat klanten over houden aan een uitstapje naar bijvoorbeeld jouw eigen online wereldje. Het is van belang om de UX niet uit het oog te verliezen. Een negatieve gebruikerservaring kan nog lang gevolgen hebben voor je organisatie.


“Ik kan mijn tijd beter gebruiken” - je hersenen

Ga maar na bij jezelf, als jij gefrustreerd, zonder te hebben gevonden wat je zocht een website verlaat, probeer je die website in de toekomst te vermijden. Misschien laat je zelfs wel een negatieve review achter om aan andere te laten weten dat je niet blij werd van de desbetreffende organisatie. Wanneer een website niet functioneert zoals je gewend bent, moet je moeite doen om deze te leren begrijpen. Aangezien ons brein voortdurend de energiebesparingsmodus aan heeft staan, is dit niet bepaald een aantrekkelijk voorstel. “Ik heb wel wat beters te doen” denken je hersenen dan.

#bepositive

Slaapverwekkend is geen positieve User Experience

Dit betekent echter niet dat je het redt met een saai, rechttoe rechtaan design. Het brein vindt het wel fijn om geprikkeld te worden. Daarnaast zijn mooie dingen minder snel uit je kortetermijngeheugen vervlogen dan duffe, onopvallende dingen. Met het vinden van de perfecte balans tussen mooi en functioneel willen we je graag helpen.


Maar wat dan wel?

Om te weten wat de gebruiker van bijvoorbeeld jouw website als mooi bestempeld, zullen we een duidelijk beeld schetsen van wie hij of zij is. Het verbeteren van je UX is niet iets wat alleen aan het begin of aan het eind van een project kan worden opgepakt. Het verlangen van de mens is geen statisch gegeven maar een voortdurend fluctuerende stroom aan informatie. Of het nu gaat om de ontwikkeling van een app of website of een volledig nieuwe huisstijl, tijdens het volledige proces blijven wij controleren of jouw organisatie aansluit bij de wensen van je doelgroep. Een positieve ervaring rijker zijn, daar wordt iedereen blij van.

 

Onze awards.

Geen wollig gewauwel award.

Gewoon deadline halen award.

Klant op de hoogte brengen.

De afspraak is afspraak award.

Verras je klant altijd award.