3 manieren om de screenager te bereiken

IGen, generatie v of z, screenagers of de mediageneratie. Het online wereldje domineert de levens van jongeren en het ziet er niet naar uit dat dat bij de daaropvolgende generatie gaat veranderen. Het wordt makkelijker gevonden om het hart te luchten via een appje dan aan de keukentafel en de drempel om te praten met iemand naast ze in de trein is groter dan met iemand online anoniem uren door te brengen.

 

Snel, sneller, snelst

Alles op elk moment binnen handbereik, zo is deze generatie opgegroeid. De snelheid van informatievoorzieningen is van belang en advertising kan hier als een belemmerende factor worden ervaren. Passieve pop-ups worden niet bepaald gewaardeerd, interactie waaraan de jongeren zelf iets aan hebben wel. Ook content aansluitend bij de eigen belevingswereld spreekt aan, denk hierbij aan vernieuwende technologische ontwikkelingen zoals vr films.

 

Up-to-date interactie

Aangezien digitaal communiceren deze doelgroep makkelijker af gaat dan van persoon tot persoon is het slim om ze online te benaderen. Het liefste ook nog in de vorm van content waar ze zelf invloed op hebben. Interactie wordt gewaardeerd. De waardering voor muziek en film is groots en maakt vaak een groot deel uit van de vrijetijdsbesteding. Advertising op services zoals Spotify en Netflix heeft een groot bereik binnen deze doelgroep. 

 

Old-Skool zenden

Sinds de afschaffing van de studiebeurs blijft het aantal thuiswonende studenten stijgen. Doordat jongeren langer onderweg zijn naar de studie, zijn ze weer beter te benaderen met traditionele buitenmedia. Ondanks dat ze ook onderweg de helft de tijd naar hun telefoon staren is dit nog steeds een effectief medium. Zolang er rekening gehouden wordt met de voorkeuren en stijl van de doelgroep biedt print nog steeds mogelijkheden.