Growth Sprint als basis van een succesvolle doorontwikkeling

Ben jij bezig met nieuwe (digitale) plannen? Zien jij en jouw team veel kansen en interessante ontwikkelingen? Vraag jij jezelf af hoe je al die wensen organiseert? En wat de juiste kansen zijn om op te focussen? Tijdens een 4 tot 6 uur durende growth sessie staan al deze behoeftes centraal. Gezamenlijk halen we ideeën op, die binnen jouw team leven. We bepalen doelen, doelgroep(en) en de customer journey. Op basis hiervan bedenken we aanvullende ideeën. Benieuwd hoe we dit aanpakken en waar deze aanpak in resulteert? Dat lees je hier!

Wat is de kracht van een growth sprint? 

De kracht van een growth sprint zit in de effectiviteit en werkvormen. Waardoor jij met jouw team in staat wordt gesteld om samen inzicht te krijgen op vragen, die jij hebt rondom de groei of doorontwikkeling van de onderneming. Dit maakt dat een growth sprint geschikt is voor alle soorten teams, van klein tot groot. Van zelfstandige organisatie tot de overheid. Heb jij grote mogelijkheden, een business probleem of idee waar je graag snel mee aan de slag wilt? Dan is een growth sprint wat voor jou! 

Binnen ieder bedrijf staat de vraag centraal; waarom/ hoe je groeit? En zoek je manieren om dit doelbewust en sneller te laten gebeuren. Maar waar kun jij het beste op richten en waar begin je mee? Hoe gaat dit experiment er in de realiteit uitzien? Complexe vragen waar ondernemers vaak geen eenduidig antwoord op hebben. Met veel interne besprekingen en discussies als gevolg.

Hoe ziet het programma van een growth sprint eruit?

Het programma van een growth sprint is erop gericht om inzicht te vergaren; hoe de markt en het businessmodel van je bedrijf of organisatie in elkaar zit. Op basis van verschillende werkvormen duiken we gezamenlijk de diepte in. Dit doen we aan de hand van:

  • Inzicht verkrijgen in de doelgroepen
  • Doelen bepalen
  • Bestaande ideeën in kaart brengen
  • Customer journey
  • Nieuwe ideeën bedenken op basis van de klantreis van jouw doelgroepen
  • Prioriteren van alle ideeën
     

Tijdens de workshop creëren we een omgeving, waarbij iedereen in staat wordt gesteld om ideeën te delen. We maken alle wensen concreet en helpen je te prioriteren. Het doel van een growth sprint is dat jouw team een duidelijk beeld heeft van geprioriteerde ideeën en een duidelijk plan van aanpak.

'De workshop is speels, open en geeft ruimte aan iedereen' en 'het helpt om op een gestructureerde manier naar kansen te kijken'

Wat is het resultaat van een growth sprint?

Aan het eind van de dag ben je als team betrokken en in staat om met een gezamenlijke focus verder aan de slag te gaan. De resultaten werken wij uit en presenteren dat vervolgens aan het growth sprint team. Hierin vind je een overzicht van: 

  1. De belangrijkste doelgroepen
  2. Doelen
  3. Customer journey
  4. Een volledig overzicht van alle bestaande en nieuwe ideeën
  5. Een prioritering op basis van effort gain matrix

Voor wie is een growth sprint interessant?

Groeien doe je samen. Groei van een bedrijf is niet de verantwoordelijkheid van alleen het marketing team; het is de verantwoordelijkheid van iedereen. Een growth sprint met Groowup is interessant voor:

  • Bedrijven of merken die verder willen groeien in het digitale landschap
  • Productteams
  • Marketing teams
  • UX of ontwerp teams
  • Start-up

Ook aan de slag met een growth sprint?

Bij Groowup zijn we gespecialiseerd in het organiseren en faciliteren van growth sprint. We helpen je graag verder naar online én offline succes! Benieuwd hoe het jouw organisatie verder kan helpen? Neem contact op of kom langs in onze digital agency in Breda

Deze workshop is ontwikkeld samen met Digital Growth Agency

Laat je inspireren

Ben je benieuwd wat een growth sprint je kan opleveren? Bekijk hier onze cases.

LET'S MEET

Get in touch with Jasper

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.