"Horeca Info magazine biedt actuele en interessante informatie, in een leesbare en stijlvolle vorm."

Horeca Info

Horeca info magazine covers
Horeca info magazine covers
Horeca info magazine covers

De lezer centraal

Horeca Info had circa 10 jaar dezelfde indeling en vormgeving, waardoor het magazine zijn structuur en ritme verloor. We stelden onszelf de vraag of het magazine een meerwaarde aan het lidmaatschap toevoegde. We pleegden onderzoek en vroegen de doelgroep wat zij terug willen zien in het vakblad. Hier kwamen interessanten resultaten naar boven, zoals: op de hoogte blijven van trends en ontwikkelingen, balans tussen inhoud en entertainende verhalen en de vormgeving naar een hoger en frisser niveau tillen.

Horeca Info stempel
Horeca info magazine sfeerbeeld
Horeca info magazine closeup

Waardevol voor zowel de afzender én ontvanger

Ons team streefde ernaar Horeca Info magazine niet alleen mooier te maken, maar ook een waardevolle toevoeging te bieden voor zowel de afzender, als de ontvanger. Met als einddoel een magazine te creëren waarbij de aantrekkelijke en toegankelijke vormgeving ervoor zorgt, dat actuele en informatieve inhoud behapbaar en leesbaar wordt.

Horeca Info cover
Horeca Info cover

Vormgeving; een cleane combinatie tussen aantrekkelijkheid, onderscheid en leesbaarheid.

Er is weinig onderscheid en eigenheid te vinden, tussen de verschillende (horeca)vakbladen. De uitdaging zit in herkenbaar te blijven voor de branche en tegelijkertijd op te vallen, speelser en eigen te zijn. Zo heeft Horeca Info een nieuw logo, waarbij ‘info’ in de naam meer naar voren komt én het thema/ onderwerp duidelijker wordt voor de lezer. 

Door de vormgeving van Horeca Info naar een hoger niveau te tillen, wordt niet alleen de inhoud verbeterd en aantrekkelijker om te lezen. Maar weerspiegelt de cleane en hoogwaardige uitstraling, ook de professionaliteit en betrouwbaarheid van de inhoud.

Horeca info magazine oud en nieuw design
Horeca info magazine spreads
Horeca info magazine spreads

Het visuele karakter van Horeca Info

De uitdaging was om een rustige en cleane lay-out te creëren, zonder het saai te maken. Hiervoor kozen we diverse pastelkleuren, afgeleid van de logo's van Horeca, Recreatie, Hospitality en Catering. We hielden hierbij rekening met leesbaarheid, focus en toegankelijkheid van het blad.

Een ander belangrijk aspect, voor een consistente uitstraling, is de typografie van het magazine. We hebben de huidige selectie van lettertypes teruggebracht tot een kleinere set, waardoor er een duidelijk en herkenbaar geheel ontstaat. Daarnaast speelt beeld een belangrijke rol, de kunst van het weglaten en inkorten van teksten, om meer ritme te creëren. Op deze manier blijft het blad goed scanbaar en behapbaar voor de lezer.

Horeca info magazine closeup
Horeca info magazine sfeerbeeld
Horeca info magazine closeup
Horeca info magazine sfeerbeeld
Horeca info magazine sfeerbeeld

Ook aan de slag met het vernieuwen van je magazine?

Bij Groowup x Nijs.net nemen we alle zorgen rondom de productie van jouw magazine uit handen. Samen met jou geven we de formule, inhoud en vormgeving een opfrisbeurt. Met ons team van professionele schrijvers, fotografen en vormgevers zorgen we voor een aantrekkelijk blad. Van het managen van deadlines tot aanlevering aan de drukker, wij regelen het allemaal. Neem vandaag nog contact met ons op en laat ons jouw magazine naar nieuwe hoogten brengen. Telkens weer.

LET'S MEET

Get in touch with Jasper

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.