De functionaliteiten van Shopify

SHOPIFY/FUNCTIES

Shopify app store

De Shopify app store is een hub vol ontwikkelaars die tools maken en bijwerken om verkopers te helpen hun productiviteit te verhogen en de betrokkenheid van hun klanten te vergroten. Elke webshop is uniek en tijdens het lanceren van jouw webshop zijn er een aantal apps nodig om je verkoopstrategie te ondersteunen. Er zijn vele categorieën om uit te kiezen, zoals SEO, voorraadbeheer, klantenservice, social media marketing of rapportages.

Kassasysteem

Een platform waarmee je overal direct producten aan je klanten kunt verkopen, online en offline. Je biedt je klanten een persoonlijke service, flexibel shoppen en een eenvoudig retourproces. Daarnaast bied je gepersonaliseerde winkelervaringen aan met snelle toegang tot nota's, totale uitgaven en eerdere bestellingen. Je kunt er voor kiezen om klanten met of zonder account te laten betalen. Accepteer iDeal, creditcards en laat je klanten eenvoudig betalen.

Point of sale

De Shopify POS synchroniseert centraal de in-store als online verkoop. De hardware is geïntegreerd met de software zodat jij als verkoper de betalingen tegen lage creditcard tarieven kan accepteren.

  1. Accepteer gedeeltelijke betalingen, verkoop cadeaubonnen, gesplitste betalingen, accepteer creditcards en betaalpassen met externe kaartterminals
  2. Creëer een vlotte betalingservaring: verkopers kunnen aangepaste ontvangsten maken, kortingen aanbieden en barcodes scannen met een mobiele telefoon.
  3. Automatiseer het winkelbeheerproces. Je kunt de prestaties van uw werknemers volgen, meerdere beheerdersaccounts maken, een overzicht van de dagelijkse verkopen, de bestelgeschiedenis bekijken en integreren met boekhoudhulpmiddelen zoals Quickbooks en Xero.
  4. Organiseer de gegevens van uw producten. Gebruikers kunnen productcollecties, varianten maken, inventaris bijhouden, productrapporten bekijken (hoge verkoop / hoeveelheid) en werken met het barcode-ondersteuningssysteem.
GroowupProcess

Promotie

In het Shopify dashboard zijn vele rapportages te vinden om jouw webshop sneller te laten groeien. Bereik je ideale klant met content-marketing, SEO en social media. Google Smart Shopping en Facebook Ads kan eenvoudig geïntegreerd worden in Shopify om jouw doelgroep beter te bereiken. Bekijk realtime en recente activiteiten om inzicht te krijgen in je bezoekers en analyseer je bedrijfsresultaten. Je ontvangt nauwkeurige informatie over je omzet, klanten en marketing in de rapportages.

Om de KPI's van je webshop bij te houden kun je Google Analytics synchroniseren met je Shopify webshop.
Je krijgt dan de volgende gegevens over:

  1. Het gemiddelde bouncepercentage
  2. Omrekeningskoers
  3. Paginaweergaves
  4. Gemiddelde sessieduur
  5. Nieuwe sessies

Producten toevoegen

Shopify is ontworpen om bulkproduct import via een CVS-bestand in een fractie van een seconde mogelijk te maken. Dit door een eenvoudig navigatiemenu. De product-laadpagina bevat een aantal basisentiteiten:

  1. Titel en afbeeldingen van het product
  2. Beschrijving van het artikel
  3. Prijzen
  4. Aantal
  5. SKU's
  6. Details van verzending
  7. SEO-fragment

 

Starten met een Shopify project?

Ben je op zoek naar Shopify developers om jouw project te realiseren? Dan is het slim om af te spreken. Onze Shopify specialisten kunnen dan vrijblijvend met je meekijken en denken hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Daar wordt je Shopify project alleen maar beter van!