De rebranding van Neerlands wielericoon.

Jan Janssen

Jan Janssen is een van de laatste zelfstandige fietsenmerk van Nederland. Opgericht in 1972 door de eerste Nederlandse tourwinnaar Jan Janssen zelf. Een fietsmerk dat vandaag de dag nog altijd op veel fans kan rekenen, omdat bij Jan Janssen de fietsen geheel op maat kunnen worden samengesteld. Voor ons de uitdaging om deze waarden te communiceren.

Jan Janssen fotografie
Jan Janssen fotografie
Jan Janssen fotografie

Fotografie

Met belevingsfotografie van een heroïsche trainingsrit hebben we invulling gegeven aan het thema Cyclingmoments. Deze prachtige foto’s gecombineerd met nieuwe huisstijl elementen, zorgde voor een hedendaagse uitstraling met een vleugje romantiek van vroeger.

jan janssen image

Thematisch activering van het merk Jan Janssen

Omdat Jan Janssen een merk is met veel geschiedenis, maar gelijkertijd óók klaar wilde zijn voor de toekomst, bedachten we een activatie ‘cycling moments’. De historische verhalen en mijlpalen uit het verleden van Jan Janssen maakten een connectie naar de persoonlijke verhalen en momenten van de huidige / toekomstige rijders. Wielrennen gaat immers over heroïsche verhalen, emotie en beleving. Kortom, jouw cyclingmoments. Samen met Jan Janssen.

Jan Janssen branding
Jan Janssen Branding

Warm maken van de retailers

Omdat de dealers een hele belangrijke schakel zijn naar de consument, is er een speciale mailing ontwikkeld om deze dealers op de hoogte te brengen van de nieuwe propositie van Jan Janssen. In het mooiste wielertijdschrijft van Nederland (De Soigneur) werd afgetrapt met fullpage advertenties. Deze Soigneur, waar hun merk weer volledig aanwezig was, werd vervolgens samen met een brief en een activerend POS-pakket naar de belangrijkste dealers van Janssen gestuurd.

Op deze manier kon niemand ontgaan dat het fietsmerk Jan Janssen gedemarreerd was.

Jan Janssen branding

LET'S MEET

Get in touch with Jasper

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.