Een identiteit die weer past door een bold redesign van huisstijl en ontwikkeling website voor Coniche. Unlock your skills.
CONICHE
Easy to partnering
De huidige huisstijl was niet meer in lijn met de uitgesproken en innovatieve kennispartner Coniche. "Zoals we ons voelen en zijn, zo moeten we onszelf ook weer naar de buitenwereld uitstralen." Door een redesign van de huisstijl en ontwikkeling van de website was het geheel weer in balans en verrijkte het de onderscheidende Coniche cultuur.
What we did
Research
Digital Strategy
Branding Design
Visual Identity
UX / UI Design
Development
Starten bij de kern. De brandsprint.
"Binnen beginnen is buiten winnen". Om de ambities, next steps, kers en oorspronkelijke waarden te bepalen, zijn we gestart met een unieke Brandsprint. Zeer toepasselijk in de workshopruimte van Coniche, die volledig de 'gymzaal vibe' uitstraalt. Binnen deze sessie werd de basis gelegd voor de vervolgstappen voor research, concept en creatie.
Van veilige mkb-uitstraling naar uitgesproken en opvallend
Coniche biedt zoveel meer. De koers was ingezet om Coniche als hét kennishuis en partner op het gebied van klantcontact in Nederland neer te zetten. In het verleden was o.a. de kleur oranje als primaire brandkleur bepaald en ook de pay off 'Weet van klanten' waren een vertrekpunt om vanuit verschillende disciplines bedrijven en organisaties meer klantbewust te maken. Dit verhaal bleek nog te breed en ingewikkeld. In 2022 heeft het merk daarom nog een evolutie doorgemaakt, waarbij de koers en uitgangspunten hetzelfde zijn gebleven, maar de visuele identiteit nóg scherper en nóg meer in lijn zijn gebracht met de (interne) waarden van Coniche als organisatie.
Visueel terug naar de waarden en de passie van Coniche
In de visuele identiteit is er teruggegaan naar de basis van toegankelijkheid en primaire doelen. Wanneer een organisatie zoveel te vertellen heeft, dient de huisstijl dit te ondersteunen door het op een overzichtelijke, duidelijke en doeltreffende manier over te brengen. Er is gekozen voor een primaire enthousiaste kleurenpalet met, nog steeds, de oranje brandkleur als boventoon.
Een toegankelijk, gepassioneerd en dynamisch geheel
Resultaat is een uitstraling die symboliseert een gepassioneerde club trainers, consultants managers en teamleiders gespecialiseerd in klantcontact, maar vóóral mensen. Een logo dat bold en to-the-point is. Waaruit een patroon en herkenbaar element gehaald kan worden die voor dynamiek en speelruimte zorgt.
“Groowup heeft ons geholpen zoveel extra stappen te maken in onze huisstijl en uitstraling. Een fantastisch resultaat waar we weer trots op zijn.”
REFERENTIE CONICHE
Bekijk de websiteLET'S MEET
Get in touch with Peter
Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.