Energie in Huis

Het doel om Energie in Huis niet alleen te verbeteren, maar Ă©cht een digitale voorsprong te geven in de positionering. "Alles in huis voor uw energieplannen".

ENE_IpadIphoneComposition
digital growth sprint

Doeltreffend samenwerken met Growth sprints

Het gehele project was gericht om de kwaliteit hoog te houden, en de doelstellingen binnen de strak gekaderde tijdslimiet te houden. Dit resulteerde in een nauwe en doeltreffende samenwerking op basis van Growth sprints met per week frequent diverse stand-ups, team-calls, evaluaties en digitale rapportages. Mede hierdoor werd het project continue bewaakt en was het samengestelde team, vanuit beide partijen, het maximale resultaat behalen binnen de gestelde deadline.

Designstudie

Vanuit de design studie ontstond de behoefte om het advies en informatie via de website dichtbij en vertrouwd te laten aanvoelen. Alsof het rechtstreeks bij de bezoeker thuis, vertrouwd en comfortabel aan de (keuken)tafel wordt gegeven.

We gebruiken daarvoor losse en huiselijke items of texturen op de achtergrond, zoals onder andere hout, een kopje koffie, planten of magazines. De contactformulieren of tooltjes gebruiken we als tastbare items. Daarnaast werkten wij aan een huiselijk fotografie concept, om ons design te ondersteunen. 

Door zachte, vriendelijke vlakken of materialen te combineren, met subtiele diepte, ontstaat er een combinatie van strakke, cleane en overzichtelijke elementen. Mét een menselijke en huiselijke touch. 

Kleurpalet
Inspiratiebeeld
Sfeerbeeld

Kleurenpalet verrijken

De primaire huisstijlkleuren van Energie in Huis waren al bekend en veelgebruikt in diverse (gedrukte) communicatiemiddelen. Met deze kleuren zijn wij dus aan de slag gegaan, met het idee om het kleurenpalet bij de online identiteit te verrijken met toegankelijke, luchtige, huiselijke kleuren die frisser aanvoelen en ruimer inzetbaar zijn. Zoals bijvoorbeeld lichte tinten en vlakken achter tekst of foto.

Plus uitleg

Fotografie & concept

Vanuit de designstudie hebben we het concept verder gebracht naar een ware merkbeleving door dit te uiten in de fotografie van Energie in Huis. Het idee achter dit concept is dat je thuis kunt genieten zonder zorgen te hoeven maken over de verwarming, wel of geen wasje draaien of langer onder de douche staan. Met Energie in Huis, wordt je huis echt een thuis.

We hebben de drie belangrijkste doelgroepen gefotografeerd: de vijftig plussers, een familie, de medewerkers en de monteurs. Er is voor gekozen om sferische beelden te maken waarbij de bezoeker van de website een fijn en comfortabel gevoel krijgt, en ook de voordelen van de ‘energiebronnen’ ziet. Dus en warm, gezellig huis. Daarmee is Energie in Huis een uniek merk in zijn branche. 

ENE_Fotografie_50plus_Woonkamer
ENE_Fotografie_Gezin_Keuken
ENE_Fotografie_Gezin_Badkamer
ENE_Fotografie_Gezin_Buiten
ENE_Fotografie_HoldingTablet
ENE_Fotografie_50plus_Eetkamer
ENE_Sitemap

Wireframe en sitestructuur

Alle inzichten en input uit de onderzoeken zijn zorgvuldig verwerkt tot een ‘Happy Flow’ in sitemap en wireframes. Elke fase van de ontwikkeling maken we zo transparant mogelijk en betrekken we het volledige team in de beslissingen.

Door onderbouwingen visueel te krijgen, wordt de optimale user experience en user interaction benut en ontstaat het digitale ‘verhaal’. Overzichtelijk, behulpzaam en met maar Ă©Ă©n klik verwijderd van de totaaloplossing. 

Energie in Huis Wireframes

Van wireframes naar design en development

In deze fase komen alle schetsen en wireframes tot leven in het digitale designproces. De huisstijl werd vertaald naar een mooie balans van een persoonlijke touch en duidelijke informatieve focus. Combinatie van interactie, sfeer en aangeven van usp’s / ubr’s. Doelstelling blijft overzichtelijk, rustig, maar vooral gebruiksvriendelijk.

We wilden dat de bezoekers zich op hun gemak voelen. Menselijk contact, dichtbij en vertrouwd ‘gezelschap’. De website van Energie in Huis is alsof de expert bij je aan de keukentafel zit. Advies, product en heldere toelichting binnen handbereik.

ENE_WerknemerFotografie
ENE_IpadV1
ENE_IpadV2
ENE_Warmtepomp_Productinformatie
ENE_Fotografie_Monteur
ENE_Extraplusje
ENE_Frontend

Door het gebruik van inhoudstypes -en categorieën ontwikkelden wij templates voor ålle producten van Energie in Huis. Met een taxonomie creëerden we een methode, waarin oplossingscategorieën aangemaakt worden, waar verschillende productcategorieën onder vallen. Producten worden als apart inhoudstype aangemaakt en onder een productcategorie gehangen.

Dit maakt het gemakkelijk om nieuwe producten toe te voegen in Drupal CMS en nieuwe oplossing- en productcategorieën aan te maken. Zo stellen we onze klant zelf in staat om het assortiment eindeloos uit te breiden.

ENE_Homepage_Telefoon
ENE_IphoneSfeerbeeld
ENE_Homepagedesktop
ENE_FotografieGezin

Van online identiteit naar offline

Na livegang houdt ons werk niet op. Qua (online) uitstraling en fotografie hebben we een onderscheidend karakter in de markt weten te creëren. De communicatiemiddelen hebben een verzorgd en consistent karakter. Hoe meer we dit doorvoeren in alle middelen van Energie in Huis, zoals een (online) brochure, hoe sneller er een consistent en aantrekkelijk merk ontstaat. Zo groeit Energie in Huis van een bedrijf in transitie, naar een volwassen en vertrouwd merk.

ENE_Flyer
ENE_Werknemerfoto
ENE_Infographic
ENE_Brochure
ENE_BrochureMockup

EASY TO CONNECT

"Samen zijn we het project met ontzettend veel positieve energie aangevlogen. Met die kracht straalt Energie in huis, met een onderscheidend karakter en vertrouwd gevoel dat dichterbij de klant staat."

LET'S MEET

Get in touch with Jasper

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.