âJobsrepublic is een partner die de markt, de sector en de kandidaten goed begrijpt. Dankzij de grootse en gestructureerde aanpak bereiken zij de juiste kandidaten.â
Jobsrepublic
Easy to attract
De oude huisstijl was niet meer in lijn met het inspirerende en innovatieve karakter van Jobsrepublic. Zij zijn een inspiratie voor klanten en andere bedrijven. En weten te verrassen in creativiteit en aanpak. Door een uitgesproken rebranding springen zij weer in het oog met een toekomstbestendige merk.
What we did
Brand sprint
User research
Rebranding & Identity
Scherper positioneren dankzij een brand sprint
Een nieuwe merkbeschrijving levert je een duidelijker profiel op, wat nodig is bij het vernieuwen van een visuele identiteit. Een brand sprint gaf o.a. inzicht in; wie Jobsepublic is, wie zij willen bereiken, en welke doelen er zijn. Zo waren we, als team, in staat op dezelfde wijze het merk te beschrijven. En lag er een solide basis voor de nieuwe identiteit. Die Jobsrepublic herkenbaarder en aantrekkelijker maakt, als opdrachtnemer, investeringskans en werkgever.
Mensen verbinden met werk dat hen gelukkig maakt
Jobsrepublic helpt kandidaten en organisaties verder. Dankzij de kandidaat gerichte focus en nieuwste technieken helpt Jobsrepublic jaarlijks duizenden mensen aan de juiste baan. Iedereen mens heeft het recht om gelukkig te zijn; het vinden van de juiste baan draagt hieraan bij. De meeste mensen belanden bij toeval in hun ideale baan. Jobsrepublic is er om dat toeval een handje te helpen.
De synergie van het merk
Het karakter van Jobsrepublic bestaat uit de bijzondere contradictie tussen het mensgerichte en de data gedreven aanpak. En het spanningsveld tussen speels en autoriteit. Deze sterke contrasten zijn de kern van de identiteit voor Jobsrepublic en maken het merk interessant.
De way-to-go van Jobsrepublic overstijgt de rest door de overtuiging van betrokken mensen en bewezen techniek. Een way-to-go is mĂ©Ă©r dan een plan of aanpak. Het is een beweging of opvallende âbuzzâ die alleen door een groep gepassioneerde en betrokken mensen in combinatie met bewezen technieken kan ontstaan. Dit mocht het nieuwe merk dan ook uitstralen.
Een uitgesproken en modern kleurenpalet
Jobsrepublic heeft een speels palet waar men alle kanten mee op kan gaan.
- Solid petrol staat voor de solide basis, het vertrouwen, autoriteit en moderniteit. Deze kleur geeft een mooi contrast tegen over de andere lichtere kleuren.
- Playful orange staat om de speelse kant van Jobs. Hij is speels en creatief. Het is geen harde oranje, doordat er magenta in zit is hij vriendelijker en zachter.
- Human lilac is een frisse kleur die staat voor de menselijke kant en persoonlijke benadering.
- Innovative green staat voor technische kant. Staat voor vernieuwing, vriendelijk, techniek en maakt het meer dynamisch.
De vingerafdruk van Jobsrepublic
In het logo tonen we een combinatie van organisch, menselijk vs straight, beta en data. We creĂ«erden een woordlogo, waarbij het element zowel los, als gecombineerd kan worden gebruikt. Een spanningsveld tussen lef en autoriteit; responsive toe te passen. Voor een divers en uitgesproken resultaat. Met daarbij een beeldmerk als standalone, om focus aan te brengen en als zeer herkenbaar symbool te gebruiken. De âvingerafdrukâ van Jobsrepublic.
Het samensmelten van mens en techniek
In de ontwerpfase is onderzocht hoe het spanningsveld tussen mens en techniek kon worden samen gebracht. Dit manifesteert zich in de typografie, huisstijl kleuren, beeldgebruik en andere communicatiemiddelen. Jobsrepublic onderscheidt zich als meer dan een traditioneel recruitmentbureau; het is een merk dat uitblinkt in lef, creativiteit en autoriteit. Het concept van het kader is ontstaan vanuit de visie om gericht te zoeken naar de juiste kandidaat, wat resulteert in visuele herkenbaarheid en autoriteit binnen het merk.
Het merk dragen met trots
Naast de communicatiemiddelen is er een assortiment aan stijlvolle merchandise ontwikkeld, met het idee dat iedereen dit op een casual en eigentijdse manier kan dragen. Van shirts en truien tot handige totebags, notitieboeken en sokken. Deze merchandise gaat verder dan traditionele promotionele items; het is een verlengstuk van de unieke identiteit van Jobsrepublic, beschikbaar om te delen met zowel klanten als het interne team.
LET'S MEET
Get in touch with Peter
Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.