"Become outspoken to inspire your customer."

Metrological

Groowup Brand Sprint workshop

Onderzoek leidt tot het maken van gegronde keuzes

Om Metrological in de markt te positioneren en gegronde keuzes te kunnen maken, was het van belang om gedegen onderzoek te doen. Met deskresearch en een zoekwoorden onderzoek hebben we informatie verzameld over de trends in de OTT-wereld om de context beter te begrijpen. Met een benchmark analyse hebben gekeken naar de concurrentie en hoe zij zich in de markt positioneren. Door expert interviews hebben we meer inzicht gekregen in de ontwikkelingen en wensen binnen de verschillende doelgroepen van Metrological.

Metrological Groowup pitch book brand strategy

De gemene deler van de doelgroepen

Door middel van onderzoek en het uitwerken van customer journeys, hebben we een verassend inzicht verkregen in de gemene deler van de doelgroepen van Metrological. De doelgroepen bleken dezelfde pijn te delen rondom ingewikkelde integraties, concurrentie en de angst om iets te missen in de snelle ontwikkelingen van de markt. Al deze inzichten hebben we vervolgens verwerkt in personaā€™s. De rol van Metrological kan gezien worden als de ā€˜middlemanā€™ tussen de operators en content owners. Metrological verbindt leveranciers en aanbod. Niet alleen met het Application Platform, maar ook met hun relaties in en kennis over beide kanten van de markt.

Metrological Groowup doelgroepen
Workshop Groowup Metrological

Growth sessie zorgt voor geprioriteerde ideeƫn

Dankzij een Growth sessie hebben we het team van Metrological deelgenoot gemaakt van het proces en hebben we veel waardevolle input opgehaald. De kracht van een growth sprint zit in de effectiviteit en werkvormen. Dankzij verschillende creatieve werkvormen brachten we bestaande en nieuwe ideeƫn in kaart. Vervolgens prioriteerde we deze ideeƫn in de effort/gain matrix. Het doel van de growth sprint was dat het team een duidelijk beeld kreeg van geprioriteerde ideeƫn en een duidelijk plan van aanpak.

Van plan van aanpak naar passende digitale strategie

Dit plan van aanpak leidde tot de uitwerking van een digitale strategie. Het doel van de strategie voor Metrological is de zichtbaarheid vergroten en de nieuwsgierigheid van de doelgroepen aanwakkeren. Op basis van het ā€˜awarenes - considoration - purchase - retentionā€™ model hebben we boodschappen, kanalen en KPIā€™s vastgesteld. Ook is de data infrastructuur in kaart gebracht en geoptimaliseerd zodat Metrological de doelgroepen op de meest effectieve manier kan bereiken.

Verrijking van de digitale identiteit

Naar aanleiding van de doelstellingen uit de digitale strategie zijn we aan de slag gegaan met een design studie. Metrological is een Comcast Company, passend bij deze huisstijl hebben we het digitale kleurenpalet verrijkt met een zachte kleurstelling. In samenwerking met de in-house designer van Metrological hebben we de digitale identiteit en het visuele ontwerp voor de website ontwikkeld.

Groowup Metrological design system
Metrological Groowup Typografie
Groowup Metrological
Metrological Groowup Pattern

Website design

De doelstelling is om de doelgroepen nieuwsgierig te maken en de zichtbaarheid van Metrological te vergroten. Hiervoor is het belangrijk dat we de doelgroepen inspireren met verschillende soorten content, van demoā€™s tot whitepapers. Om dit te bereiken hebben we een overzichtelijk ontwerp gecreĆ«erd, met een tijdloze uitstraling en duidelijke call-to-actions.

Groowup Metrological Ipad
Metrological Groowup Iphone
MET_TV Content
Tessa
Groowup Metrological Menu
MET_Ipadscenery 1
MET_Ipadscenery 2
MET_Mobile donker
Metrological Groowup Inhouse
MET_Mobile licht

Website development

Zodra je op de website komt, word je meegenomen in de wereld van Metrological en haar doelgroepen. Binnen het overzichtelijke en tijdloze ontwerp, hebben we een aantal speels geanimeerde onderdelen op de website toegevoegd. Zo komt de wereld van animatie, video en tekst samen.

LET'S MEET

Get in touch with Jasper

Als digital agency uit Breda werken we samen met merken en organisaties die zoeken naar langdurige vooruitgang en strategische groei. Klanten die het belang van onderscheidend concept en high-end design beseffen. Pioniers die, zowel op korte als lange termijn, met innoverende en schaalbare digitale ontwikkeling bezig zijn. Let's groow.