De klant inspireren en informeren via een platform dat afrekent met het masculine karakter van de financiƫle sector. Regel het vandaag nog voor morgen.
Mo-Lotta platform
Easy to use
Met Mo-Lotta brengen we de menselijke maat terug. Het doel van dit platform is dat meer mensen financieel bewust worden en daardoor meer financieel vertrouwen krijgen voor nu en in de toekomst.Ā Als je dit goed geregeld hebt, geeft dat een gerust gevoel voor de toekomst. Ook geven we je de mogelijkheid om hier zelf de verzekeringen van Dazure te vergelijken en af te sluiten. Een mooieĀ stap naar een (financieel) gerust gevoel.
What we did
Digital Identity
Branding
UX Design
Development
Design studie
Mo-Lotta is onderdeel van Dazure, maar heeft wel een eigen doel en boodschap. Vandaar dat wij aanleiding zagen om Mo-Lotta een subtiel eigen gezicht te geven.
Een merk dat aansluit bij het abstracte onderwerp, menselijke en feminiene oogpunt, en eenvoudige digitale aanvraagportaal. We hebben gebruik gemaakt van eenvoud en duidelijkheid, met elementen voor een herkenbare identiteit. Zoals de 'straight-to-the-point' in het logo, de kleine 'smile' verstopt in de A en de laatste punt, die staat voor: een goed idee. Dit in combinatie met menselijke kleuren en een open, krachtig en leesbaar lettertype, rekent Mo-Lotta af met het masculiene imago van de financiƫle branche en helpen ze klanten financieel bewust te leven.
De gebruiker centraal
De gebruiksvriendelijkheid van het aanvragen van de verzekering stond centraal, hoe kunnen we het opvragen van alle benodigde informatie zo overzichtelijk mogelijk inrichten zodat het voor de gebruiker duidelijk is?
We hebben voldoende rekening gehouden met het communiceren van aanvullende informatie en regelgeving. Op een overzichtelijke manier, met een bewuste keuze voor een clean design voor de productpagina's, zodat alle belangrijke informatie duidelijk wordt gecommuniceerd.
De online identiteit
Zachte tinten en kleuren, in combinatie met heldere en overzichtelijk pagina's creƫeren een veilige omgeving. Het vrouwelijk karakter loopt als een rode draad door de website. Een empatisch, behulpzaam en betrouwbaar platform. Een menselijk en benaderbare online omgeving; een vooruitstrevend platform binnen de zakelijke en financiƫle sector.
Doelstellingen die behaald zijn:
- Informatieve en transactie gerichte website met een vrouwelijk karakter, die afrekent met het mannelijke en zakelijke dat vaak nog kenmerkend is voor de financiƫle sector.
- Voldoende ruimte in het ontwerp voor het communiceren van aanvullende informatie en regelgeving.
- Front-end validatie en validatie per stap voor een betere bruikbaarheid.
- Productpagina's met een minimaal design zodat alle belangrijke informatie duidelijk wordt gecommuniceerd.
Drupal development
Centraal in het proces stond de ontwikkeling van het digitale aanvraagproces. Dit hebben we gerealiseerd met behulp van Drupal-formulieren en een koppeling met een externe premieberekeningstool. Rekening houdend met alle verschillende opties, verzekeringen en uitzonderingen. Gebruiksgemak en juiste informatievoorziening stond voorop. Daarom hebben we zowel front-end validaties als een validatie per stap in de aanvraag toegevoegd. Om de formulieren voor de gebruiker zo overzichtelijk mogelijk te houden. Zo wordt je als bezoeker stap voor stap meegenomen in jouw aanvraag. Alles om je financieel veilig te voelen.
"Met Mo-Lotta brengen we de menselijke maat terug. Waar vrijwel alle banken en verzekeraars zich zakelijk profileren, kenmerkt Mo-Lotta zich door een open en vrouwelijke stijl."
EASY TO LIKE
Bekijk de websiteLet's meet
Get in touch with us
Ben jij klaar voor de nieuwe aanpak om een uniek weerbaar merk neer te zetten dat in alle facetten een easy approach aanbiedt? Wij gaan aan de slag met een open mindset, gerichte vragen en een kritische analyse.